דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת משא ומתן מתקדמת - שיטת האובייקטים הווירטואליים TM 

מאת    [ 30/08/2007 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 3303 פעמים ]

משא ומתן מבוצע בשטף היומיום ברוב מהקרים ללא ידע מספיק, וחבל. בהירות ידע וארגון הבנה טובה מספיק מראש, עשויה להכריע את הכף שבין הצלחת משא ומתן אנושית , יפה ומוצלחת , הנאמנה לרצוי לך , לבין פספוס והחמצה , אף מבלי להזכיר התרחקות מכל אופן של סיכוי כלשהו להמשך הדברים .

הדברים המובאים להלן תקפים לגבי כל סוג של משא ומתן : עסקאות רכב, משא ומתן רומנטי, משא ומתן נדל"ני, משא ומתן עיסקי , ומשא ומתן בכל נושא ועניין.

רבים מבינים את תהליכי המשא ומתן שהם מנהלים (ומכל סוג) כספציפיים ומכווני תחום : היינו, לתחום המסחרי כללים משלו , לתחום הבינאישי כללים משלו , לעסקאות רכב ונדל"ן כללים משלהן וכך הלאה.

ייתכן והדבר נכון וייתכן ולא. כך או כך , עצם העיסוק בכך לא יוסיף לא לכאן ולא לשם היות ועסקינן בפרשנויות ובדיעות בלבד. הידע הינו תלוי תוצאות מחקרים ומהימנות תוצאותיהם נותרת לרוב עד בצבוץ תיאוריות חדשות המראות את הידע מכיוונים חדשים לחלוטין. כלומר, הבנת משא ומתן אינה תהליך חד מימדי ואף לא דו מימדי בתפיסתו הפסיכולוגית מראש אלא תלת מימדית מרחבית , המשתרעת על פני זירה מלאה וגדושה של נפח חללי וירטואלי – אובייקטוראלי.

זירה זו הינה סכום קיומם הפיזי או המובן בתוככי ההבנה של : מלוא העצמים המעורבים בתהליך המשא ומתן (הדברים הפיזיים, המיבנים המחשבתיים של כל צד משתתף – במוחו ובתפיסתו, חלקי מאפייני רגשותיו ותחושותיו וסידורם של אלו במבנים משוערים דימיוניים ארכיטקטורים) , עושר תנועות עצמים בלתי תפיסים בתוך החלל הבין אישי , אל עבר קהל השומעים (הקיים או המדומה כנוצר מניסוחי גוף שני נסתר) ועוד. אין די במאמר פתיח זה כדי לנסח במלוא את מלוא עושר הצטיירות ארכיטקטורת המשא ומתן הנתפסת . הדבר מסועף מאד ולמעשה מוצג לראשונה במאמר זה. כשיטת אובייקטים וירטואליים TM. 

בתוככי נופיות תצורות כניסות חלקים , מעבריהם זה ליד זה , (כניסוחים , התממשות לרעיונות וקרימת עור וגידים של גופים חיים ונושמים של פיתוחי ידע אינסופיים) מבוצעים המהלכים, אך , בהדגשה, כמופרדים לחלוטין מתוך הדברים שהם האובייקטים.

הנחות היסוד של הבנה חדשה זו הינה כי לא תמיד הטיעונים , המהלכים , הניסוחים ואופן הטכניקה הם הקובעים (באופן מכריע) אלא תנועה כלשהי פנימית (חלקיה , התמשכותה , צורותיה במרחב הכולל ובזירה הכוללת – באופן שניתן לייצגו בנוסחא ובהסברים שרטוטיים) .

 מעט דוגמאות פרקטיות:

בעוד מרבית העוסקים בתחומי המשא ומתן על פי חוקים , הגדרות ומציאת מכנים משותפים לניתוחים פרקטיים של משאים ומתנים נראים וגלויים, מתבייתים על ניתוחים מושכלים דו צידיים והיקפיים של ניתוח המתרחש, הרי שטרם הוצג ונקבע ייצוג מקסימלי כלשהו למתרחש אגב מעקב אחר משא ומתן. אין בכוחו של אף אחד כיום לחדור לניבכי נפשו של אדם כלשהו וודאי שלא לחלקיהם הפנימיים של שני צידי המשא ומתן ווודאי אף שלא להצליח לעקוב במדוייק אחר כל החולף בתוכם ובתוך כל מיכלול הרחבי ההתרחשות. סיחרור הדברים הוא כה מהיר וקשה עד כדי כך שאף הנוטלים חלק במשא ומתן עצמם אינם מסוגלים לומר בנהירות מה הכריע את המשא ומתן. ייתכן כמובן ובתחומים ספציפיים של משאים ומתנים נגיע לתשובות המקורבות ביותר, באמצעות תישאול אודות תחושותיהם והערכותיהם של הצדדים לגבי מה שהתרחש בתוכם ובכל מהלך התהליך אך וודאי שלא נוכל לבצע תישאול שכזה לגבי כל סוג משא ומתן, וודאי שלא בזמן אמת וודאי שלא באופן חזותי גרפי. פשוט משום שאין בידינו כלים לכך, משאבי ידע או יכולת מיזערית.

על כן נוכל להשתמש בפיתוחי ידע ווירטואליים דוגמים הבנתית ומבצעי חישוביות תנועה מסוגים מסויימים.גם במידה וקיימות תוכנות מסוימות הדוגמות תהליכים, חישוביוןת ערך מוקנה למהלכים טובים יותר או פחות וניקודם (לפי היסטוריה) , הרי שתחום הווירטואליקה אמור לייצגן טוב יותר מתוך הבנת מכלול התרחשויות חוץ (מחוץ להצעות, לתגובות ) על ידי הנדסת ייצוג מיבנים פנימיים המתקיימים בתוככי שני צידי המשא ומתן  וביצירת גרפיות למיסלול ערוצי הקשר ותחלופת כל אובייקט בתוכן : תוכן, צליל, משמעות או אינפורמציה.  

כל הזכויות שמורות לאריק שני (C)    

 

http://www.arikshani.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב